Ziraat Bankası bankamatiği paranızı ya da kartınızı yutarsa öncelikle birkaç dakika boyunca bankamatiğin önünde beklemeniz gerekir. Bankamatiğin önünde 15 dakika kadar beklediyseniz ve banka kartınızı ya da paranızı geri vermiyorsa artık bankamatikteki sorun çözülse bile süreç zamanaşımına uğradığı için bankamatik paranızı ya da kartınızı geri vermeyecektir. Bu yüzden Ziraat Bankası müşteri hizmetlerini aramanız ve müşteri temsilcisine bağlanarak durumu açıklamanız gerekir. 444 00 00 numarasını arayarak sesli cevap sistemine bankamatik sorunları hakkında aradığınızı belirtip ilgili müşteri temsilcisine bağlanabilirsiniz. Müşteri temsilcisi, kartınızı ya da paranızı geri almanız için gerekli süreci başlatacaktır. Buna ek olarak kelam konusu olan bankamatik, şubeye ilişkin bir bankamatik ise ve olay mesai saatlerinde gerçekleşirse çabucak şubeye giriş yaparak kartınızı ya da paranızı o anda geri alabilirsiniz.
ATM’DEN 10.000 TL ÇEKİLİR Mİ?
ATM’den 10.000 TL çekip çekemeyeceğiniz, kelam konusu olan bankanın belirlediği günlük para çekme limitine nazaran değişkenlik gösterebilir. Birtakım bankalar için günlük para çekme limiti standart olarak 5.000 TL olarak belirlenmişken kimi bankalar için ise 10.000 TL olabilir. Buna ek olarak kelam konusu olan banka müşterisinin günlük para çekme limiti konusunda rastgele bir süreç yapıp yapmadığı da kıymetlidir. Yani, günlük para çekme limitinizin değiştirmek ismine rastgele bir süreç yaptıysanız günlük para çekme limitiniz banka tarafından belirlenen fiyattan daha az ya da daha çok olabilir.
ZİRAAT ATM PARAMI YUTTU NE VAKİT ALABİLİRİM?
Ziraat ATM paranızı yuttuktan sonra paranızı ne vakit geri alabileceğiniz, kelam konusu olan bankamatiğin harici bir bankamatik mi yoksa şube bankamatiği mi olduğuna nazaran değişebilir. Ziraat bankamatik paranızı yuttuktan sonraki 1 hafta içerisinde para hesabınıza yatırılacaktır. Fakat, bunun için süreç sürecinin başlatılmış olması yani müşteri temsilcisine durumu bildirmiş olmanız gerekir. Aksi taktirde süreç başlamadığı için paranın hesabınıza yatma süreci uzayabilir.
ZİRAAT KARTIMA PARA YATIRAMIYORUM NEDEN?
Ziraat karına para yatıramamanızın sebebi esas şunlardır:
- Hesabınızın Bloke Olması
Bazen çeşitli borç durumu üzere durumlardan ötürü banka hesabınız bloke olabilir. Hesabınız bloke olmuşsa hesabınıza para yatırma ya da çekme üzere hiçbir süreci yapamazsınız. Bu durumda hesabınıza para yatırabilmeniz için hesabınızdaki blokeyi kaldırmanız gerekir.
- Kartı Giriş Yerine Yanlışsız Bir Formda Yerleştirmemeniz
Bankamatikte süreç yapmaya çalışırken banka kartınızı kart giriş yerine gerçek bir halde yerleştirmezseniz para yatırma da dahil olmak üzere rastgele bir süreç yapamazsınız. Bu yüzden kartınızı giriş yerine gerçek bir biçimde yerleştirdiğinizden emin olmanız gerekir.
- Bankamatikte Çıkan Sorunlar
Zaman vakit yoğunluk ya da teknik sorunlar üzere çeşitli durumlardan ötürü bankamatikte süreç yaparken sorun yaşayabilirsiniz. Bu türlü durumlarda Ziraat Bankası müşteri hizmetlerini arayarak durumu bildirmeniz ve tahlil sürecini başlatmanız gerekir.