Benn Yaşam Vakıfbank Bankamatik (ATM) Paramı/Kartımı Yuttu, Ne Yapmalıyım?

Vakıfbank Bankamatik (ATM) Paramı/Kartımı Yuttu, Ne Yapmalıyım?


Vakıfbank da dahil olmak üzere bütün bankaların bankamatiklerinde bazen bankamatiğin para ya da kartı yutması üzere sorunlar meydana gelebilir. Bu türlü bir sorun ile karşılaştığınız vakit yapmanız gereken şey kelam konusu olan bankamatiğin şube bankamatiği mi yoksa harici bankamatik mi olduğuna nazaran değişkenlik gösterir. Kelam konusu olan bankamatik, şube bankamatiği ise ve olay mesai saatlerinde gerçekleşirse çabucak banka şubesine girerek görevlilerin yardımı ile kartınızı ya da paranızı geri alabilirsiniz. Lakin, kelam konusu olan bankamatik şube bankamatiği değilse Vakıfbank müşteri hizmetlerini aramanız gerekir. 0850 222 0 724 numarasını arayarak Vakıfbank müşteri temsilcisine bağlanabilirsiniz. Müşteri temsilcisine durumu açıklayarak tahlil sürecinin başlamasını sağlayabilirsiniz. Tahlil süreci tamamlandıktan sonra kartınız ve paranız size iade edilecektir.

VAKIFBANK GEÇERSİZ KART NE DEMEK?

Vakıfbank geçersiz kart tabiri, bankamatik ekranlarında ya da pos aygıtı ekranlarında görebileceğiniz bir sözdür. Bu söz, kartınızın çeşitli nedenlerden ötürü artık kullanılamayacağını gösterir. Kartın geçersiz olması demek her vakit karta bağlı olan banka hesabının da geçersiz olması manasına gelmez. Bu sorunun sebepleri esas şunlardır:

  1. Kartınızın Son Kullanma Tarihinin Geçmiş Olması

Hem banka kartları hem de kredi kartları belli bir mühlet boyunca kullanılabilirler. Bu müddet bittikten sonra kartı kullanabilmeniz için kart yenileme süreci yapmanız gerekir. Bu süreç sonucunda yeni kartınız hesabınızın bağlı olduğu banka şubesine ya da adresinize teslim edilecektir.

  1. Kartın Ziyan Görmesi

Hem kredi kartları hem de banka kartları su ile temas ya da darbe sonucunda ziyan görebilirler. Bu ziyan sonucunda kart, fonksiyonunu kaybedebilir. Kart sürecini kaybederse pos aygıtında yapılan temassız ödemelerde pos aygıtı rastgele bir reaksiyon vermez zira kartı tanımlayamaz. Bankamatiklerde yapılan süreçlerde ve poz aygıtında yapılan şifreli süreçlerde ise geçersiz kart sözü ile karşılaşırsınız. Bu durumda durumu müşteri temsilcisine açıklamalı ve kartınızın yenilenmesiniz talep etmelisiniz.

  1. Kartın Süreç Yetkisinin Kısıtlanmış Olması

Kartınızı kaybetmeniz lakin çalınmış olduğundan da emin olmadığınız durumlarda belli bir mühlet için kartınızın süreç yetkisini kısıtlayabilirsiniz. Kartınızın süreç yetkisini kısıtlamışsanız kartınızı tekrardan faal hale getirmeyene kadar kartınızı kullanmaya çalışırken geçersiz kart sözü ile karşılaşabilirsiniz.

  1. Bankamatiğin Arızalanması

Yoğunluk ya da bakımsızlık üzere çeşitli nedenlerden ötürü bankamatiklerde birtakım sorunlar meydana gelebilir. Bankamatik arızalanmış ise kartınızda bir sorun olmamasına karşın kartınızın geçersiz olduğuna dair bir sözle karşı karşıya kalabilirsiniz. Bu türlü bir durumda öbür bir ATM üzerinden süreç yapmak mantıklı olabilir.

VAKIFBANK ATM PARAMI YUTTU NE VAKİT ALABİLİRİM?

Vakıfbank ATM paranızı yuttuktan sonraki 1 haftalık mühlet içerisinde para muhtemelen hesabınıza yatırılacaktır. Lakin, banka çok fazla ağırsa ve durumu bankaya çok geç bildirmişseniz bu mühlet daha da uzun olabilir.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *