Doğum dokümanı, çocukların dünyaya gelişini resmi olarak gösteren bir evraktır. Evraka yer alan bilgiler ortasında anne ve baba ismi, doğum tarihi ve saati bulunur. Doğum evrakının nasıl alınabileceği en çok bayanlar tarafından araştırılmaktadır. Hakikaten faal olarak çalışma hayatında yer alan bayanlar, iş yerlerinden doğum müsaadesi alabilmek için doğum dokümanını ibraz etmelidir.
E-devlet sistemi, başka tüm süreçler için vatandaşlara kolaylık sağladığı üzere doğum evrakına erişme konusunda da büyük bir kolaylık sağlamaktadır. Günümüzde artık birçok resmi evrağa ulaşmak için e-devlet platformu kullanılabiliyor. Bakanlıkların sunduğu hizmetler sayesinde bireylerin kurumlara şahsen gitmesine ve uzun saatler kurumlarda beklemesine gerek kalmıyor. E-devlet üzerinden alınan evraklar, barkodlu bir formda oluşturulabiliyor ve resmi süreçlerde rahatlıkla kullanılabiliyor. Bu evraklardan biri de anne ve anne adaylarının en çok araştırdığı doğum dokümanıdır. Bu yazımızda e-devlet platformu üzerinden doğum dokümanının nasıl alınabileceğine dair yapılması gereken tüm adımları öğrenebilirsiniz.
DOĞUM DOKÜMANI NEDEN GEREKLİDİR?
Doğum evrakının gerekliği olduğu alanlar ortasında birinci olarak iş yerleri gelir. Yeni doğum yapan bayanlar, hakları olan doğum izini kullanabilmek için iş yerlerine doğum evrakı sunmalıdır. Öte yandan yurtdışına çıkış süreçleri için de doğum evrakı gerekmektedir.
Doğum evrakı talebinde bulunanlar, bu dokümanda yer alan bilgiler ile alt ve üst soy araştırmalarını yapabilir. Doğum dokümanı tıpkı vakitte yapılacak olan süreçlerde kimi kurumlar tarafından da talep edilebilir. E-devlet üzerinden kolay kolay alınan bu doküman, tüm resmi süreçlerde kullanılabilir.
E-DEVLETTEN DOĞUM EVRAKI ALMA
E-devlet sistemi üzerinden doğum evrakı almak için birinci olarak sisteme giriş yapılması gerekir. Bunun için e-devlet sisteminin resmi internet adresi tercih edilebileceği üzere taşınabilir uygulaması da tercih edilebilir. Sisteme giriş yapmak için Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasının ve e-devlet şifresinin ilgili alanlara girilmesi ve akabinde ‘’giriş yap’ butonuna basılması gerekir.
Açılan ana ekranda yer alan arama kısmında ‘doğum raporu sorgulama’ yazılması kafidir. Menü başlıkları ortasında Sıhhat Bakanlığı’na ilişkin olan seçenek seçilir ve mevcut doğum raporu ekranda yer alır.
E-İMZALI DOĞUM DOKÜMANI NASIL ALINIR?
E-imzalı doğum evrakı almak için tekrar e-devlet sistemi kullanılabilir. Bunun için e-devlet sistemine giriş yapıldıktan sonra arama kısmına ‘e-imzalı doğum raporu sorgulama’ yazılması gerekir. Açılan ekranda gerekli alanlar işaretlendikten sonra e-imzalı doğum evrakına erişim sağlanabilir.
E-imzalı doğum dokümanları birtakım resmi süreçler sırasında gerekli olabilir. Bu nedenle e-devlet platformu üzerinden bu dokümanların barkodlu bir formda indirilmesine de imkan sunulmaktadır. Barkodlu dokümanlar, tüm resmi süreçlerde rahatlıkla kullanılabilinir.
E-NABIZ ÜZERİNDEN DOĞUM EVRAKI ALINIR MI?
E-devlet sisteminden doğum evrakı alınabildiği üzere e-nabız sistemi üzerinden de bu evraka erişim sağlamak mümkündür. E-nabız sistemine, e-devlet sistemi üzerinden giriş yapılabileceği üzere direkt olarak e-nabız sisteminin resmi internet adresi ya da e-nabız sisteminin taşınabilir uygulaması da tercih edilebilir.
E-nabız uygulamasına, e-devlet şifresi ya da belirlenen e-nabız şifresi ile giriş yaptıktan sonra menüler ortasında bulunan ‘raporlarım’ seçeneğinin tıklanması gerekir. Akabinde bu kısımda şahsa ilişkin tüm raporlar görüntülenebilir. Lakin şunu belirtmek gerekir, liste halinde kullanıcılara sunulan raporlar 2018 yılından itibaren olacaktır. 2018 yılından evvelki rastgele bir rapor ve doğum evrakı bu listede yer almayacaktır. Doğum dokümanı, açılan rapor listeleri ortasından kolay kolay seçilerek temin edilebilir.