Benn Yaşam E-Devlet Adres Değişikliği Nasıl Yapılır?

E-Devlet Adres Değişikliği Nasıl Yapılır?

Adres değişikliği ya da ikametgah değişikliği farklı nedenlerden ötürü yapılabilir. Bilhassa kiracıların farklı konutlara taşınmasını gereken durumlar, adres değişikliği süreçlerinin yapılmasını gerektirir. Birebir formda şahısların iş ya da farklı bir nedenden ötürü kent değiştirmesi de tekrar adres değişikliği sürecinin yapılmasını gerektiren durumlar ortasında yer alır.

Adres değişikliği süreci, Türk Uygar Kanunu’nun 19. Maddesi’nde yer alır ve yapılması mecburî bir süreçtir. Bireylerin devamlı oturdukları konut olarak tanımlanan yerleşim yerinin rastgele bir nedenden ötürü değiştirilmesi halinde resmi bir süreç olan adres değişikliği, bağlı bulunulan nüfus müdürlüklerinden ya da e-devlet sistemi üzerinden yapılmalıdır.

ADRES DEĞİŞİKLİĞİ BİLDİRMEMENİN CEZASI VAR MI?

Taşıma sürecinin tamamlanmasının akabinde adres değişikliği bildirim süreçlerinin, yeni adrese taşındıktan sonraki birinci yirmi gün içerisinde yapılması gerekir. 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu’nun 50. Maddesi’ne nazaran yapılması mecburî olan bu sürecin, yeni konuta taşındıktan sonra yirmi gün içinde gerçekleştirilmemesinin cezası bulunur.

Adres değişikliği sürecinin vaktinde yapılmaması halinde şahıslar para cezasına çarptırılmaktadır. Bunun yanı sıra bireylerin oturduğu adres yerine faklı bir adres göstermesi de tekrar para cezası ile sonuçlanan bir durumdur.

ADRES DEĞİŞİKLİĞİ SÜRECİNİ E-DEVLET ÜZERİNDEN YAPMA

Adres değişikliği süreci yapacak olanlar, bu süreçlerin nereden yapılacağını araştırmaktadır. Bu süreçlerin kolay bir halde yapılabilmesi için e-devlet platformu hizmet vermektedir. E-devlet platformuna Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası ve e-devlet şifresi ile giriş yaptıktan sonra arama kısmına ‘adres değişikliği’ yazılmalıdır. Akabinde bu sürecin bireylerin kendi ismine mı yoksa tüm aile bireyleri ismine mı yapacağı seçilmelidir. Yapılacak süreç seçildikten sonra taşınma tarihi de takvimden seçilir ve ‘devam et’ butonuna basılır.

Sadece kendi için müracaat yapacak olan şahıslar, adres bildirim tipini ona nazaran seçtikten sonra yeni yerleşime ilişkin adres bilgilerini girdikten sonra ‘devam et’ butonuna basmalıdır. Tüm aile bireyleri için süreç yapacak olan bireyler ise şahıslara ilişkin Türkiye Cumhuriyeti kimlik numaralarını, isim ve soy isim bilgilerini girdikten sonra her bir kişi için ‘adres beyanı yapılacak kişiler’ listesine ekleme yapmalıdır. Süreçlerin tamamlanmasının akabinde tercih edilen bildirim metoduna nazaran kısa bildiri ile cep telefonlarına doğrulama kodu gelir. Tıpkı vakitte kimlik kartının seri numarası ya da seri ve cüzdan numarası ile de doğrulama süreci yapılabilir. Aygıtlara gelen doğrula kodu ilgili alana yazıldıktan sonra süreçler tamamlanmış olur.

E-DEVLET ÜZERİNDEN ADRES DEĞİŞİKLİĞİ İÇİN GEREKLİ DURUMLAR

E-devlet üzerinden adres değişikliği yapılabilmesi için birinci olarak bireylerin Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olması ve on sekiz yaşını doldurmuş olması gerekir. Velayet ya da vesayet altında olunması galinde ise sistemde cep telefonu bilgilerinin yanlışsız bir halde yer alması gerekir. Tıpkı vakitte süreç tarihi ve taşınma tarihi ortasında yirmi günden fazla bir mühletin olmaması gerekir. Aksi halde bu süreçlerin yapılması ve para cezasının ödenmesi için bağlı bulunulan nüfus müdürlüklerine müracaat yapılması gerekir.

ADRES DEĞİŞİKLİĞİ İÇİN EVRAK GEREKİR Mİ?

Adres değişikliği için nüfus müdürlüklerinin tercih edilmesi halinde ve yeni konutun boş olması halinde rastgele bir doküman bireylerden talep edilmez. Lakin beyan edilen adres, konutta eski oturan kişinin adresi olarak görünüyor ise Vilayet Nüfus Müdürlüğü’ne Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı, kişinin ismine ilişkin rastgele bir fatura ya da abonelik kontratı ve kira kontratı ile müracaat yapması gerekir.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *