Benn Güncel TÜAD’tan Medyaya Seçim Anketi Sonucu Uyarısı !

TÜAD’tan Medyaya Seçim Anketi Sonucu Uyarısı !

Seçim Anketi Uyarısı Geldi ?  TÜAD medya mensuplarını seçim araştırma sonuçlarının âlâ tahlil edilmesi konusunda uyardı.

TÜAD tarafından yapılan açıklamada, “TÜAD olarak misyonumuz; meslek unsurlarımızla hareket ederek toplumu ve kurumları objektif içgörülerle bilgilendirmek ve manipülasyondan uzak bir ortamda gerçek karar alınmasını sağlamaktır. Seçimler yaklaşırken her ülkede olduğu üzere Türkiye’de de siyasi araştırmaların gündemdeki tartısı artar. Bu üzere devirlerde, bir araştırmanın sahip olması gereken taban kuralları ve ihtiyaçları karşılamaktan uzak olarak yapılan çalışmalar bilgi kirliliği yaratabilir. Doğru bilgiye ulaşmak, kamuoyunun en temel hak ve özgürlükleri ortasında yer almaktadır. Araştırmacıların en önemli odağı, içinde bulunduğumuz seçim ortamında meslek kriterlerine uygun biçimde toplanan datalarla şeffaf ve gerçek bilgilendirmeyi sağlamaktır. Ortak hedefimizin topluma yarar sağlamak olduğu bir noktada, siyasi, ekonomik ya da toplumsal mevzuları tıpkı ahlaki bakış açısıyla pahalandırmak ve bu bahisler ile ilgili içgörü sunmak vatandaşlık borcumuzdur” tabirlerine yer verildi.

Araştırma Sonuçları Kullanım Klavuzu Yayınlandı

Sahip olunan dataya karşın toplumu yanlış ve/veya eksik bilgilendirmek, çalışmayı bu mesleğin profesyonel standartlarına uygun olarak yürütmemek ve kaynağı belgisiz çalışmaları kamuoyuna sunmak, toplumu manipüle etmek ve yanlış yönlendirmeye çalışmanın dışında bir hedefe hizmet etmez. TÜAD olarak medya mensuplarının da bu hususta birincil sorumlu olduğu kanaatindeyiz. Medya mensupları, kendileriyle paylaşılan araştırma sonuçlarının çok istikametli tahlil ve şeffaf bilgiye dayalı olduğundan emin olmadan hiçbir paylaşımda bulunmamalıdır. Bir araştırma verisi yorumlanırken araştırmanın hedefi, örneklem, araştırma verenin kim olduğu, soruların nasıl düzenlendiği, dataların hangi irtibatlarla irdelendiğini kesinlikle incelenmelidir. Bu sebeple başta basın yayın kuruluşu çalışanları olmak üzere tüm vatandaşlarımızdan kaynağı meçhul ve bilimsel kriterleri karşılamayan anket ve gibisi çalışmalara prestij etmemelerini değerle rica ederiz. Tarafımızca hazırlanmış olan “Medya ve Reklamda Araştırma Sonuçları Kullanım Kılavuzu”na https://tuad.org.tr/  adresinden ulaşabilirsiniz.

TÜAD HAKKINDA

1988 yılında Türkiye’nin birinci pazarlama araştırması şirketi olan PEVA Araştırma’nın kurucusu Nezih Neyzi tarafından kurulan TÜAD-Türkiye Araştırmacılar Derneği, ana faaliyet alanı pazarlama ve kamuoyu araştırmaları olan hukukî ve gerçek bireylerin üye olduğu bir meslek örgütüdür. Farklı alanlarda faaliyet gösteren birçok dala, katma bedeli yüksek data ve bilgi sağlaması nedeniyle, Araştırmacılar Derneği’ne 2009 yılında İçişleri Bakanlığı onayıyla, “Türkiye” ön ismi verilmiş ve “Türkiye Araştırmacılar Derneği” unvanı tescil edilmiştir. TÜAD, dalla ilgili ulusal ve memleketler arası mesleksel prensipler, yasalar ve kesimin kalite standartlarının oluşturulması konusunda çalışmalar yapmaktadır. GAB- Muteber Araştırma Dokümanı ve ISO 20252 kalite evraklarına sahip TÜAD Üyeleri bağımsız bir denetçi kuruluş tarafından yılda bir defa denetlenir. (BSHA – Bilim ve Sıhhat Haber Ajansı)

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *