Milli Eğitim Bakanlığı yeni müfredat taslağını tartışmaya açtı.
Müfredat Yenileme: Yeni müfredat esnek bir yapıya sahip ve “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” ismini taşıyor.
Uygulama Kademeleri: Yeni müfredat, okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde kademeli olarak uygulanacak.
Öğretim Programları: Yeni öğretim programları, özgün bir eğitim ideolojisiyle hazırlandı.
Beceriler: Matematik ve fen bilimleri alanında makul maharetler vurgulandı.
Öğrenci Profili: “Yetkin ve faziletli insan” kavramı öne çıktı.
Erdem-Değer-Eylem Modeli: Kıymetlerin eğitim sürecinde kıymeti vurgulandı.
Okuryazarlık Türleri: Sistem okuryazarlığı ve dokuz alt okuryazarlık çeşidi belirlendi.
Öğrenme Süreçleri: Öğrencilerin faal olduğu ve marifetlerinin geliştiği öğrenme yaşantıları tasarlandı.
Ölçme Değerlendirme: Süreç odaklı ölçme kıymetlendirme yaklaşımı benimsendi.
Planlama: Okul temelli planlama ve meslek rehberliği kıymetli bir yer tutuyor.