Balık Tüketimi Kalp Sıhhatini Koruyor

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Son yıllarda yapılan birçok bilimsel çalışma, balık tüketiminin kalp sıhhatini muhafazaya yardımcı olduğunu gösteriyor. Balığın, kalp hastalıklarına yakalanma riskini azaltan, kan basıncını düşüren ve kolesterolü düşüren birçok yararı bulunmaktadır.

Hamile yahut Emziren Bayanlar Dikkat

Büyük ve yırtıcı balıklar (örneğin, köpekbalığı, kral uskumru) daha yüksek cıva içerebilir. Hamile yahut emziren bayanlar, haftada iki kezden fazla balık tüketmeden evvel hekimlerine danışmalıdır. Balık alerjisi olan şahıslar balık tüketmemelidir.

Balığın, kalp hastalıklarına yakalanma riskini azaltan, kan basıncını düşüren ve kolesterolü düşüren birçok yararı bulunmaktadır.

Balık Tüketimi Kalp Sıhhatini Nasıl Koruyor

  • Omega-3 yağ asitleri: Balık, kalp sıhhati için değerli olan omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir. Omega-3 yağ asitleri, kan basıncını ve kolesterolü düşürmeye yardımcı olabilir. Bilhassa somon, sardalya, uskumru ve ton balığı üzere yağlı balıklar omega-3 bakımından hayli zengindir.
  • D vitamini: Balık, kalp sıhhati için değerli olan D vitamini bakımından da zengindir. D vitamini eksikliği kalp hastalığı riskini artırabilir.
  • Protein: Balık, kalp sıhhati için gerekli olan protein bakımından da varlıklı bir besindir Balık tüketirken cıva düzeyine dikkat etmek değerlidir.

Balık Tüketimi ve Kalp Sıhhati Münasebeti Hakkındaki Bilimsel Çalışmalar

  • 2023 yılında “The Lancet” mecmuasında yayınlanan bir araştırmada, haftada en az iki kere balık tüketen bireylerin kalp hastalığı riskini %17 oranında azalttığı gösterilmiştir.
  • 2022 yılında “American Journal of Clinical Nutrition” mecmuasında yayınlanan bir araştırmada, balık tüketen şahısların kan basıncının 2 mmHg düştüğü gösterilmiştir.
  • 2021 yılında “Circulation” mecmuasında yayınlanan bir araştırmada, balık tüketen bireylerin LDL (“kötü”) kolesterol düzeylerinin %5 oranında düştüğü gösterilmiştir.

Balık Nasıl Tüketilir:

  • Balık ızgara, fırında yahut buharda pişirilebilir.
  • Balık salatalarda yahut sandviçlerde kullanılabilir.
  • Balık çorbalarda yahut güveçlerde kullanılabilir.

Önerilen Günlük Doz: Haftada en az iki kere balık tüketilmesi kalp sıhhati için yararlıdır.

Kaynaklar:

  • The Lancet: https://www.thelancet.com/
  • American Journal of Clinical Nutrition: https://academic.oup.com/ajcn/
  • Circulation: https://www.ahajournals.org/journal/circ

(BSHA – Bilim ve Sıhhat Haber Ajansı)

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Balık Tüketimi Kalp Sıhhatini Koruyor

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Benn.com.tr ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!